Reislog Archief:
Chengdu & het Sichuan Hotpot Buffet
Geplaatst door: Klaas & Felix Tijd in Nederland: 05:22 24/03/05 - Tijd in Chengdu, China: 12:22 24/03/05
Een hele goeiemorgen Nederland!

Gisteren hebben we eerst enorm lang uitgeslapen door alle rust die we hadden gemist door de bus- en treinavonturen van de dagen ervoor.

's Avonds zijn we met Marion & Melanie, onze Franse en Duitse wederhelft op de rit hierheen, gaan zoeken naar een leuk restaurant. Na een flinke wandeling door deze enorme stad kwamen we ergens op de eerste verdieping een leuk buffet tegen dachten we, en dat zijn we gaan proberen.

Nou dat hebben we geweten, keus genoeg hoor daar niet van, maar oei oei oei. Het idee is een soort Chinese fondue, je zit aan een tafel met een gat in het midden waar een tweedelige bak op een hete plaat staat. Die bak is onderverdeeld in een hete en minder hete saus waar je dan alles in kunt gaan gooien wat je lekker leek. Alles van wortel tot bloemkool, tot koeienlever, de meest rare vis, maar ook gewoon plakjes aardappel bijvoorbeeld. Helaas was de plaat waarop onze bak stond gloeiend heet, en daardoor ging de hete saus flink koken, en de bubbels landden voor een groot deel in de minder hete saus, die hierdoor een stuk minder minder heet werd als je het nog volgt!

Het kwam erop neer dat we konden kiezen tussen 1 shot kill suicide aan de rechterkant, en bidden voor genade aan de linkerkant, maar gelukkig hebben we het op de een of andere manier overleefd, ook al voelden je lippen vaak gewoon alsof ze in brand stonden. Voordeel was dat je gratis drankjes kon pakken dus flink blussen was geen probleem.

Morgen gaan we waarschijnlijk naar een gebied met tempels op een mooie berg hier niet al te ver vandaan, het weertje is maar zo zo hier maar we hopen dat het nog wat beter wordt...