Reislog Archief:
Sapa Adventures
Geplaatst door: Klaas & Felix Tijd in Nederland: 12:30 18/02/05 - Tijd in Sapa, Vietnam: 18:30 18/02/05
Hallo daar Thuisfront!

Allemaal lekker van de vakantie aan het genieten zeker?
Gelukkig doen wij dat ook nog steeds!

Sapa is te prachtig voor woorden dus daarom hebben we voor jullie plezier een hele zooi nieuwe foto's online gezet!

De eerste dag hebben we zoals al eerder gezegd een leuke wandeling gemaakt rond de omliggende bergen.

Gisteren zijn we de andere kant op begonnen, meteen de vallei in, en na een leuke wandeling van rijstveld naar rijstveld ging Klaas nog wat hogerop en Felix in het zonnetje zitten lezen.

Toen Klaas een paar uur later terug kwam was hij niet meer dezelfde, schrammen overal op armen en benen, voeten pikzwart, bijna schrikbarend. Hij was weer eens van een pad afgedoken en vond dat de beste weg rechtdoor was, wat betekende dat ie met Opinel (lekker scherp mes) in de mond hangend aan lianen en bomen zijn weg heeft vrij gesneden door de wildernis op een flink steile helling!

Maar wees eerlijk, wie had minder van hem verwacht?!!

De afgelopen dagen hebben we trouwens prachtig zonnig weer gehad, zelfs wat verbrand door de felle zon toen.

Vandaag zijn we wederom voor een leuke wandeling op pad gegaan, ditmaal met onze vrienden Bri & Jo, uit Engeland.
We hebben hun ontmoet op onze eerste avond op Ko Samui in Thailand, we kwamen toen samen in dezelfde pickup in de achterbak op weg naar onze Beachhut daar.
Zij zijn toen al snel door gegaan naar Ko Pha-Ngan dus we hadden ze daar nauwelijks gezien maar altijd email contact gehouden en hier liepen we ze weer tegen het lijf! Een dikke 3000km en 2 maanden verder!

We hebben een prachtige tocht met ze gemaakt, maar zij gaan vanavond terug naar Hanoi dus ze moesten op tijd terug zijn voor een bus naar het grensplaatsje hier. Wat ervoor zorgde dat we op een gegeven moment moesten omkeren toen het weer omsloeg!
Het werd namelijk een grote dikke mist!

We konden ons dus helemaal niet meer orienteren op waar we ons bevonden doordat we niets meer om ons heen konden zien, weg prachtig uitzicht...
Af en toe dachten we op een goed pad te zitten waar we eerdere dagen al hadden gelopen maar dan leek het toch weer anders, etc...

Toen we al een tijdje een berg aan het afdalen waren hield het pad op... Maar we hoorden wel water niet al te ver weg, jaja, daar werd het mes weer tevoorschijn gehaald, Klaas ging voorop om de takken en stuff die in de weg hingen voor ons te clearen!

Maar dat was het mooiste nog niet, na een kleine wilde afdaling kwamen we aan bij het water, Maaaaaar.... Geen pad!
Dus we konden over de rotsen via de rivier (en watervallen in regenseizoen waarschijnlijk) naar beneden gaan klauteren!
Dat moet een van de mooiste stukjes 'wandeling' zijn geweest die we ooit hebben gemaakt... Kunnen de foto's nauwelijks bij helpen om te illustreren maar we hebben ons best gedaan.

Ook al werd het verdomd koud in de mist en zagen we geen bal. Zelfs het kompas werd tevoorschijn gehaald om Sapa terug te vinden. Al met al een prachtige dag en een prachtige tocht!

Zo dat was wel weer even genoeg voor nu, geniet van jullie weekend!

(Zondag gaan we China in trouwens)

Tot snel,

Klaas & Felix

[English]
Hey there!
Really typed too much in Dutch already today but to sum it all up:
First day we had a nice sunny walk
Second day Felix had a small ricefield walk, Klaas continued on his own and had a real mountain adventure, he had to climb down with his knife in his mouth to cut his way free on a real steep part of the hill!
Today(3rd day in Sapa) we had a great walk with our english friends Bri & Jo, whom we met back in December on Ko Samui, Thailand!
Started to get really misty during the day, very cold and we couldn't orientate anymore. So we had to try our luck and had a great tour over some rocks following the river.
Sunday we're entering China, we'll keep you updated!