Reislog Archief:
Scheuren door het binnenland van Ko Samui
Geplaatst door: Klaas & Felix Tijd in Nederland: 15:01 19/12/04 - Tijd in Mae Nam Beach, @ Ko Samui, Thailand: 21:01 19/12/04
Hallo daar!

Hier weer een kleine update van ons stralende eiland!
Vandaag zijn we erop uit gegaan op 2 blinkende schakelbrommers met 110cc motoren, in Nederland is dat al rijbewijs werk en hier mag je zo opstappen en wegscheuren...
Maar we hebben kalm aan gedaan hoor, d.w.z. zolang we over de beschaafde rondweg over het eiland reden, 's middags gingen we het binnenland verkennen en dat hebben we geweten!
Man man wat een prachtige heuvels hier, met paadjes naar boven zo smal en zoveel losliggend zand en stenen dat menigeen er z'n twijfels bij zou hebben maar wij scheurden vrolijk naar boven.

Zo rond 15:00 bereikten we het hoogste punt op de route en daar was een leuk restaurantje waar we wat rijst naar binnen hebben gewerkt.

Maar zonder dat we het wisten begon het daarna pas echt, de afdaling was een stuk stijler, in hele korte tijd gingen we na een rustige klim nu opeens slippend naar beneden...
Maar gelukkig hadden ze nog flink grip, meer dan wij zelf als we ff afstapten!

Ook zijn we onderweg wat locals tegengekomen die met een eigengemaakt bamboeballetje aan het hooghouden waren in een cirkel. Ze nodigden ons uit om mee te doen dus dat konden we als amsterdammers niet afslaan natuurlijk. Daar stonden we met een stelletje kerels wat met een doek om z'n middel door het leven gaat!
Ze gaven ons na afloop nog verse cocosmelk uit een cocosnoot die ze even snel uit de boom prikten voor ons, erg vriendelijk.

Gelukkig naderden we inmiddels de lagere regionen en kwamen we weer in de buurt van onze welverdiende portie strand.

Van onze tocht hebben we op wat mooie lookout punten wat foto's gemaakt dus hopelijk zit er weer wat leuks voor iedereen bij.

Wij zijn nog heel ook na ons brommeravontuur, dus maak jullie geen zorgen daar!